Stres škodí pečeni rovnako ako alkohol. Ako jej pomôcť v ťažkých časoch?

Stres. Aj keď by sme určite chceli, v dnešnej uponáhľanej dobe sa mu jednoducho nevyhneme. Všetci vieme, ako dlhodobý stres narúša náš spánok alebo trávenie a spôsobuje bolesti hlavy. Ale napadlo by vám niekedy, že kvôli nemu trpí aj pečeň?

Dlhodobý stres je samozrejme komplexnejší problém než len zmienené ťažkosti. Pre ľudský organizmus predstavuje neúmernú záťaž. A negatívne sa podpisuje tiež na našej psychike. Keď k tomu pridáme neistotu, ktorú v mnohých vyvoláva súčasná situácia, nevľúdne počasie, prípadne každodenný zhon v práci, či kolotoč starostlivosti o domácnosť a rodinu, nie je sa čo diviť, že toľko ľudí padá únavou, zažíva pocity vyhorenia, a niektorí dokonca končia s vyčerpaním organizmu – práve v dôsledku stresu.

Ako nám škodí stres

Ako konkrétne nám dáva telo najavo, že hladina stresu v našom živote presiahla únosnú mieru? Medzi varovné signály patria predovšetkým:

  • problémy so spánkom,
  • znížená produktivita v práci a pri učení,
  • ťažkosti sústrediť sa i na jednoduché úkony,
  • problémy s pamäťou,
  • nevysvetliteľné výkyvy nálad,
  • silná únava a nedostatok energie,
  • oslabený imunitný systém,
  • problémy s trávením (nafúknuté brucho, zápcha, hnačka),
  • priberanie na váhe.

Pečeň v ohrození kvôli stresu

Premýšľate, ako to všetko súvisí s  pečeňou? Na pečeň sa v súvislosti so stresom príliš často nemyslí. A pritom jej predovšetkým ten dlhodobý škodí v mnohých prípadoch viac než napríklad alkohol. Dôvodov je hneď niekoľko:

  • hormón stresu kortizol (a ďalšie) negatívne ovplyvňuje metabolizmus, pečeň je preťažená a nezvláda odbúravať všetky toxíny, ktoré sa v nej hromadia,
  • v dôsledku nedostatku spánku i stresu siahame po vysoko kalorických pokrmoch, predovšetkým bohatých na sacharidy a tuky,
  • stres sa mnohí z nás snažia riešiť alkoholom,
  • mnoho ľudí v strese kvôli nedostatku energie rezignuje na pohybové aktivity.

Keď osvedčené postupy nepomáhajú

Všetci samozrejme vieme, že so stresom by sme mali bojovať napríklad vhodnou relaxáciou či pobytom v prírode. Medzi ďalšie vhodné aktivity, ktoré odborníci odporúčajú, patrí napríklad joga, počúvanie hudby, čítanie obľúbenej knihy, ale tiež sledovanie komediálnych seriálov či vtipných videí na YouTube (veľký úspech mali podľa jedného z prieskumov predovšetkým humorné videa so zvieratami).

Naučiť sa zvládať stres je veľmi dôležité, avšak to nestačí. Naše telo totiž často bojuje so škodami, ktoré stres už napáchal. Potom je potrebné siahnuť po účinnejších zbraniach, než je relaxácia.

V hlavnej roli ostropestrec mariánsky

Pečeň patrí k orgánom, ktoré sú stresom – či už priamo nebo nepriamo – významne ohrozené. A pretože sa jedná o životne dôležitý orgán, mali by sme sa naň zamerať pri snahe zmierniť negatívne dopady stresu na naše telo. Mimochodom, pokiaľ „dáte do laty“ pečeň, zaistíte si bezchybné fungovanie mnohých ďalších procesov v organizme a tým dôjde k celkovému ozdraveniu. Lenže ako na to?

Pečeň si zaslúži pravidelný detox. A v období plnom stresu to platí dvojnásobne. Nemá zmysel na nič čakať – čím skôr sa do ozdravnej kúry pustíte, tým lepšie! Nemusíte sa báť, že by ste museli od základov „prekopať“ svoj život. Detox pečene je jednoduchý a nijako vás nebude obmedzovať. Jeho podmienkou je ale jedna dôležitá bylinka – pestrec mariánsky.

Účinky pestreca na našu pečeň

Čím je tento bodliak tak výnimočný? Obsahuje súbor veľmi silných antioxidantov označovaných súhrnne ako Silymarín. A práve u neho bola preukázaná schopnosť regenerovať a detoxikovať pečeň. Čo môžete čakať, pokiaľ sa do ostropestrecovej kúry pustíte? Predovšetkým:

  • detoxikáciu pečene a obnovu jej funkcií,
  • zrýchlenie metabolizmu (a v konečnom dôsledku aj úbytok kilogramov),
  • posilnenie imunity,
  • pravidelné a bezproblémové trávenie,
  • dostatok energie na celý deň,
  • zlepšenie spánku,
  • lepšie sústredenie a schopnosť učiť sa,
  • fyzickú i psychickú pohodu.

Okrem toho ostropestrec pozitívne ovplyvňuje hladinu cukru v krvi alebo zdravie srdca (tým, že sa podieľa na znížení hladiny škodlivého cholesterolu). Viac sa dozviete v článku Pestrec mariánsky a jeho účinky.

Než sa pustíte do detoxu

O takmer zázračných účinkoch ostropestreca mariánskeho na ľudský organizmus – a predovšetkým pečeň – nie je pochýb. Lenže ako ho užívať, aby ste z neho získali naozaj maximum?

Úplne najúčinnejšie je užívať drvený plod pestreca mariánskeho (o tom, prečo je táto forma lepšia než napríklad olej nebo čaj, si prečítate v článku Aký pestrec užívať). Vždy si vyberajte iba kvalitného výrobcu, u ktorého máte istotu, že ostropestrec spracováva šetrným spôsobom, pri ktorom nedochádza ku strate cenných antioxidantov.

Ako na kúru s pestrecom

Ostropestrecová kúra je veľmi jednoduchá. Trvá 12 týždňov, počas ktorých budete 4krát denne užívať 1 lyžičku drveného plodu (prípadne 2krát denne 2 lyžičky), a to buď 45 minút pred jedlom, nebo po ňom. Prvých 10 dní je dobré dennú dávku zdvojnásobiť. Pestrec si môžete tiež zamiešať do džúsu, smoothie, jogurtu alebo kyslomliečnych výrobkov (kefír, acidofilné mlieko a pod.). Ostropestrec je chuťovo neutrálny, takže sa nemusíte báť, že by vám nechutil. Ďalšie rady nájdete v článku Ako užívať pestrec mariánsky.

Behom kúry dbajte na dostatočný príjem tekutín (vynechajte alkohol) a do jedálničku zaraďte ľahké pokrmy, dostatok ovocia a zeleniny. Spestriť ho môžete aj niektorou z 13 potravín, ktoré pomáhajú regenerovať pečeň. Vyhnite sa ťažkým alebo smaženým jedlám.

Účinky ostropestreca na pečeň – a tým aj na celý organizmus – pocítite už v prvých týždňoch. Zlepší sa vám trávenie, budete mať viacej energie… Ako vyzerá pôsobenie pestreca týždeň po týždni, sa dozviete v článku Priebeh pestrecovej kúry.

Nie je na čo čakať

Hovoríte si po prečítaní riadkov vyššie, že by sa vám a vašej pečeni ostropestrecová kúra rozhodne hodila? Potom nie je na čo čakať. Máme pre vás kvalitný drvený pestrec v praktických, znovu uzatvárateľných vreckách, ktoré plody udržia čerstvé bez toho, aby došlo ku strate živín.

Využite výhodné balíčky pre dvoch (10+2 zdarma) alebo pre celú rodinu (20+5 zdarma), prípadne balíček 5+1 zdarma! Vďaka množstevným zľavám a doprave zdarma získate ostropestrec mariánsky za výhodné ceny.

Mimochodom, náš pestrec mariánsky je tiež skvelým darčekom, ktorým môžete darovať svojim blízkym to najcennejšie. Zdravie. Veď kto by nechcel posilniť svoj imunitný systém, zlepšiť stav svojej pokožky alebo mať viac životnej energie?

Nepodceňujte liečivú silu prírody, presvedčte sa o blahodárnych účinkoch Pestreca Mariánskeho aj vy.

Ušetrite s vreckami ZADARMO, množstevnými zľavami, dopravou ZADARMO a akciovými až 270g XXL vreckami len do konca marca!

2 odpovede na “Stres škodí pečeni rovnako ako alkohol. Ako jej pomôcť v ťažkých časoch?”

    1. Dobrý deň pán Bederka,

      čierny kmín má dobré účinky, nebudeme ho spochybňovať, no na regeneráciu pečene si s prehľadom vystačí aj Pestrec samotný 🙂 Nie je nevyhnutné ho kombinovať s čiernym kmínom, alebo inými bylinkami. Pestrec mariánsky obsahuje dôležitú účinnú látku kľúčovú pre regeneráciu pečene – a to komplex bioflavonoidov známy ako silymarín. Ten je aj hlavnou zložkou liekov na regeneráciu pečene.

      Na celú 12-týždňovú kúru budete potrebovať 6️ vreciek, jedno 275g vrecko vydrží pri odporúčanom užívaní cca 2 týždne. Práve preto máme v ponuke výhodné akciové balenie na celú kúru 5 + 1 zdarma – kde za cenu len 5 ks získate až 6 ks + poštovné zdarma: https://www.vasbylinkar.sk/obchod/detoxikacna-kura-5-plus-1-zdarma/

      Všetko o priebehu kúry sa dozviete tu: https://www.vasbylinkar.sk/priebeh-pestrecovej-kury/ a podrobné informácie o užívaní nájdete tu: https://www.vasbylinkar.sk/ako-uzivat-pestrec-mariansky/

      Prajem pekný deň,
      Zuzana, VasBylinkar.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *